Едукација

Dmp5

Програма за студенти по новинарство за дигитална медиумска продукција

Група студенти по новинарство од универзитетите „Св. Кирил и Методиј“, „Гоце Делчев“ и „Мајка Тереза“, месецов учествуваат во четиринеделна програма за дигитална медиумска продукција, што ја организира Македонскиот институт за медиуми, во соработка со Албани асошиејтс од Лондон и Медиацентар Сараево. Програмата се состои од еднонеделна едукативна работилница, што ја водеа истакнати новинари, уредници и медиумски професионалци, како и тринеделна пракса во неколку медиуми во земјава. За време на работилницата, преку предавања и вежби, студентите ја истражуваа медиумската сцена и современите трендови во новинарството и се запознаа со телевизијата, но, од „другата страна“ на екранот. Исто така, научија што претставува онлајн новинарство и мултимедија и како е да се биде мобилен новинар - човек редакција. Дека сликата може да вреди и повеќе од илјада зборови, студентите осознаа за време на предавањата за основи на фотографирање и уредување на фотографии. Последниот ден од работилницата беше посветена на интернетот како извор на информации и на вештините за пребарување информации на интернет, препознавање дезинформации и верифицирање на информации. Програмата се организира во рамки на проектот „Промовирање на медиумска и информациска писменост и зајакнување на независните медиуми во Западниот Балкан“, што го спроведува Албани асошиејтс (www.albanyassociates.com), заедно со регионални организации за развој на медиумите, меѓу кои и Македонскиот институт за медиуми. Главни цели на проектот се зајакнување на капацитетите на медиумските професионалци и студентите по новинарство за верификација на информации, проверка на факти, продукција на медиумски содржини, како и унапредување на знаењата за концептот на медиумска и информациска писменост на јавните сервиси и подобрување на нивната способност за реализирање на јавни кампањи за медиумска и информациска писменост. Проектот е финансиран од Британската влада.  
Obuka1710

Медиумската писменост кај јавните сервиси

Новинари и уредниците од различни програмски сервиси на МРТВ учествуваат во еднодневна работилница за зајакнување на улогата на јавниот сервис во промовирање и унапредување на концептот на медиумска писменост во јавната сфера во земјава. Целта на работилницата е да создаде еднакво разбирање за концептот на медиумска писменост на ниво на јавниот сервис, како и за важноста јавниот сервис да прерасне во еден од главните актери во промоција на медиумската писменост. Работилницата ја води Мартина Чепман од Ирска, меѓународна експертка специјализирана за политики, стратегии, истражувања и проекти во областа на медиумската писменост.  Таа, преку, практични примери и презентации на искуства од други земји ќе им помогне на учесниците да утврдат конкретни иницијативи и начини на делување на МРТВ во областа на медиумската писменост, како и продлабочување на комуникацијата со публиката и зголемување на довербата во јавниот сервис. Работилницата ја организира Македонскиот институт за медиуми во рамките на проектот „Унапредување на медиумската и информациска писменост и зајакнување на независните медиуми во Западниот Балкан“ којшто го спроведуваат Албани асошиејтс од Лондон во партнерство со регионални организации за развој на медиумите во земјите од Западен Балкан. Проектот е финансиран од Британската влада.  
Obuka1609

Работилница за новинари за препознавање и справување со дезинформации

Истакнати новинари и уредници од неколку медиуми од земјава, учествуваат на дводневната работилница во МИМ, со цел стекнување практичните вештини за идентификување и следење на дезинформациите и нивните извори. Работилницата се фокусира на вежби и примери кои ќе им овозможат на новинарите да стекнат практично искуство во идентификување на мрежите за дезинформации во локалниот медиумски пејзаж, наоѓање на оригиналниот извор при пребарување на изјава или вест на интернет, идентификување на лажни профили на социјалните медиуми, верификација на точноста на видеа и фотографии и известување за конкретни дезинформации без нивно повторување. Работилницата ја организира Македонскиот институт за медиуми во рамките на проектот „Унапредување на медиумската и информациска писменост и зајакнување на независните медиуми во Западниот Балкан“ којшто го спроведуваат Албани асошиејтс од Лондон во партнерство со регионални организации за развој на медиумите во земјите од Западен Балкан.  
Web Foto2

Обука за продукција и споделување на медиумски содржини

Претставници на 6 граѓански организации учествуваа на дводневна обука за зајакнување на вештините за подготовка на информации поврзани со нивните активностите и области на делување, како и нивно ефективно споделување преку социјалните медиуми. Преку теоретски предавања, практични вежби и работа во групи, учесниците ги совладуваа основните елементи на доброто новинарство и јасното пишување. Исто така, тие практично вежбаа како да ги структурираат и насочат пораките кои произлегуваат од нивните организации, и како пораките правилно да ги комуницираат со медиумите и со пошироката јавност. Новото дигитално опкружување и улогата на социјалните медиуми како значен канал за комуницирање со јавноста, беа доволен мотив еден дел од обуката да биде посветен токму на правилното користење на онлјан-платфорими. Во текот на обуката учесниците практично учеа како да ги прилагодат и пласираат своите пораки на различните социјални медиуми како што се Фејсбук, Твитер и Инстаграм.  Обуката ја водеа Ричард Меерс, новинар и уредник во реномирани светски медиуми и Славица Биљарска, консултант за ПР и комуникации. Во продолжение погледнете кратки видео изјави од обучувачите кои ги споделија своите размислувања за напливот од лажни вести и улогата на медиумската писменост во филтрирањето на информации, како и за клучните аспекти на соработката меѓу медиумите и граѓанските организации:   Ова беше последна обука во рамки на тренинг-програмата наменета за грантистите на проектот „Писменост за вести и дигитална писменост – Справување со лажните вести“. Проектот го спроведува МИМ во партнерство со Институтот за комуникациски студии, Самостојниот синдикат на новинари и медиумски работници и Институтот за различности и медиуми од Лондон, со финансиска поддршка од Европската Унија.
Ob1.cover

Граѓанските организации како креатори на медиумски содржини

Како граѓанските организации можат да ги користат медиумите, да ги заштитат своите активности и да се борат против говорот на омраза и дезинформациите? На кој начин, со помош на современите дигитални технологии тие можат да подготвуваат медиумски содржини за своите активности и каузи? Ова беа главни теми на дводневната обука за граѓански организации за продукција на медиумски содржини.
Ndl Obuka Web

Одржана обука за стратегиски комуникации за граѓански организации

Планирање на ефективни комуникации со целните групи, користење на постоечките ресурси, пренесување на вистинските пораки за вистинските луѓе во вистинско време и мониторинг на сопсвената работа, се темите кои беа опфатени во текот на дводневната обука за стратегиски комуникации за граѓански организации. На обуката учествуваа претставници на шест граѓански организации кои треба да ја промовираат медиумската писменост. Овие активности се дел од процесот на регрантирање што е  поддржан преку проектот „Писменост за вести и дигитална писменост – Справување со лажните вести“. Обуката ја водеа Ника Јелендорф од Институтот за медиуми и различности од Лондон и професорката Марина Тунева од Институтот за комуникациски студии, кои преку интерактивни методи имаа за цел да им помогнат на учесниците да научат како да станат активни консументи и креатори на вести. Ова е втора од вкупно петте обуки од тренинг програмата наменета за регрантистите. Проектот „Писменост за вести и дигитална писменост – Справување со лажните вести“ го спроведува МИМ во партнерство со Институтот за комуникациски студии, Самостојниот синдикат на новинари и медиумски работници и Институтот за различности и медиуми од Лондон, со финансиска поддршка од Европската Унија.  
Obuka21221118

Обука за медиумска писменост и комуникација со медиумите

Што претставува новинарска вест, како се создава медиумската реалност, што подразбира медиумската писменост и како ефективно да се комуницира со медиумите беа главните теми на дводневната работилница за медиумска писменост и комуницирање со медиумите. На работилницата учествуваа претставници на 6-те граѓански организации кои добија грантови за реализација на активности за промовирање на медиумската писменост, во рамки проектот „Писменост за вести и дигитална писменост – Справување со лажните вести“. Преку теоретски предавања, практични вежби и дискусија, учесниците ги унапредуваа своите вештини за тоа како да подготват квалитетни информации за својата работа кои ќе го привлечат интересот на медиумите, како да се подготват за настап во медиумите и како да препознаат манипулации и погрешно медиумско информирање. Проектот „Писменост за вести и дигитална писменост – Справување со лажните вести“, го спроведува МИМ во партнерство со Институтот за комуникациски студии, Самостојниот синдикат на новинари и медиумски работници и Институтот за различности и медиуми од Лондон, со финансиска поддршка од Европската Унија.  
Webob1

Обука за обучувачи од областа на медиумската и информациската писменост

Запознавање со основните концепти на модерната комуникација, вовед во медиумската писменост, препознавање и справување со лажните вести, користење на медиумската писменост за продукција на мултимедијални содржини, како да се подготват ефективни програми за обуки од областа медиумската и информациската писменост. Ова беа само дел од темите на дводневната обука за обучувачи што ја организираше МИМ кон крајот на септември, во рамки на регионалниот проект „Медиуми за граѓаните – граѓаните за медиумите“. На обуката учествуваа 16 претставници на граѓански организации, медиуми, ИТ индустријата, како и на образовни институции. Освен теоретски предавања, под водство на обучувачите Наоми Томпсон од Европската асоцијација за интересите на гледачите (ЕАВИ, Велика Британија) и Стефан Јањиќ од Новосадската школа за новинарство (Србија), учесниците работеа практични вежби и креативни игри за верификација на информации на интернет. „Медиумски писмените граѓани се способни да создаваат медиумски содржини и да реагираат на нив на одговорен начин. Различните перспективи што тие ги изнесуваат може да придонесат во справување со погрешните наративи и лажните вести што ги гледаме во медиумите“ – истакна Наоми Томпсон од ЕАВИ. Таа смета дека медиумското образование на некој начин треба да биде доживотно учење, почнувајќи од најрана возраст во градинките, па се до крајот на животот.  „Денес луѓето сè повеќе зборуваат за медиумска писменост, за критичко размислување, за лажни вести и мислам дека сега е вистински момент да направиме некакви промени, да ги мотивираме луѓето да се едуцираат и да бидат што повеќе медиумски писмени“ – вели Стефан Јањиќ од Новосадската школа за новинарство. Според него програмите за медиумска писменост се исклучително важни затоа што медиумите се присутни насекаде околу нас, било да станува збор за социјални или мејнстрим медиуми, тие допираат до секој сегмент од нашите животи, нашите односи, политички, економски итн. Учесниците на обуката во претстојниот период ќе бидат ангажирани како обучувачи на МИМ на обуки и работилници што ќе се организираат за локални невладини организации коишто се заинтересирани и сакаат да се занимаваат со медиумска и информациска писменост. Регионалната програма „Медиуми за граѓаните – граѓаните за медиумите: Зајакнување на капацитетите на граѓанските организации за развој на МИП во земјите од Западен Балкан", се спроведува со поддршка на Европската Унија.  
Workshop Photo1

Вмрежувањето на релевантните чинители неопходно за подобро разбирање на медиумската писменост

Медиумската и информациската писменост е динамички концепт на доживотно учење, и како што се менува технологијата, така се менува и самата дефиниција. Сепак, моќта на соработката меѓу различните засегнати страни, и институционални и вонинституционални, е клучна за развојот на оваа сфера, односно за разбирањето на самиот концепт и негова примена од страна на граѓаните. Ова меѓу другото го истакна Мартина Чепман, експертка за медиумска писменост од Ирска на работилницата „Зајакнување на Мрежата за медиумска писменост на Р. Македонија преку размена на искуства“ што ја организираше Македонскиот институт за медиуми во соработка со Агенцијата за аудио и аудиовизуелни медиумски услуги. Целта на настанот беше да се пренесат искуства за стратегиите и активностите потребни при планирање проекти за медиумска писменост, како и добри практики произлезени од соработката меѓу релевантните чинители, со осврт на примерот на Република Ирска, кадешто функционира мрежа за медиумска писменост и овој концепт има голема поддршка од институциите и од општеството. На работилницата учествуваа повеќе претставници од членките на Мрежата за медиумска писменост на Р. Македонија, пред кои Чепман претстави повеќе значајни иницијативи за медиумска и информациска писменост на меѓународно ниво, а зборуваше и за важноста на соработката меѓу различните институции во развојот на оваа област. Таа истакна дека во Ирска, на пример, медиумите мошне позитивно одговориле на понудата на мрежата да станат нејзини членки, свесни за важноста на медиумската и информациската писменост. Чепман објасни дека мрежата Медиумска писменост – Ирска е независно здружение основано од Ирското регулаторно тело. Таа брои 100 членови кои се посветени на промовирање и унапредување на медиумската писменост насекаде низ земјата, преку споделување на искуства и ресурси, со цел да се стекнат придобивки за сите, а не само за поединечни делови на општеството. Мрежата има своја стратегија, во нејзини рамки функционираат работни групи, а спроведува и различни активности, издава свој информатор, развива дата-база на ресурси, како и платформа за вмрежување на засегнатите страни. Според Чепман, мрежата се стреми во следните неколку години да биде самоодржлива. Работилницата се организираше во рамки на заедничкиот проект на Европската Унија и на Советот на Европа, со наслов „Зајакнување на судската експертиза за слободата на изразување и за медиумите во Југоисточна Европа (JUFREX)“. Партнер на проектот од Македонија е и Македонскиот институт за медиуми. Фото-галеријата од работилницата може да ја погледнете тука.